Ex malis eligere minima - wybierać mniejsze zło.

Wrocław Szczecin

aaaaPatrzysz na odpowiedzi znalezione dla frazy: Wrocław Szczecinaaaa





Temat: pociągi o długich relacjach. Rozbijanie na mniejsze pociągi


Czy dzienne pociągi o długich relacjach np. Przemyśl -
Swinoujście, nie można być rozbić na dwie lub trzy relacje oddzielnych
pociągów.
np Przemyśl - Wrocław, Wrocław - Szczecin, Szczecin - Świnoujście.


I co, zmusisz pasażerów jadących np. z Katowic do Poznania do przesiadania się w
środku nocy na kolejny pociąg? W tym tkwi cała siła "przemyślanina", że może cię
dowieźć z Przemyśla do Świnoujścia bez przedsiadek, a dla normalnego pasażera
(nie MK) jest to kluczowa kwestia.


Mało kto się
znajdzie żeby pojechał całą relację,


Zdziwiłbyś się


Często jest że pociągi o długich relacjach są opóznione. Na myśli mam tutaj
pociąg TLK Gdynia - Zakopane, gdzie prawie codziennie jest opózniony o
godzinę.


A nei pomyślałeś o tym, że jak rozbijesz pociąg na kilka łączonych sekcji, to w
przypadku opóźnienia się jednej z nich, druga musi czekać, opóźniając w ten
sposób całość ? Poza tym manewry to też koszty

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: pociągi o długich relacjach. Rozbijanie na mniejsze pociągi
marcin@op.pl napisał(a):


Są takie jak Przemyślanin, Galicja, Kraków - Olszyn, Kraków - Kołobrzeg,
Białystok - Szczecin. Czy dzienne pociągi o długich relacjach np. Przemyśl -
Swinoujście, nie można być rozbić na dwie lub trzy relacje oddzielnych
pociągów
.
np Przemyśl - Wrocław, Wrocław - Szczecin, Szczecin - Świnoujście. Mało kto
się
znajdzie żeby pojechał całą relację, takie rozwiązanie jest też
ekonomiczne, bo
lokomotywa zrobi mniej km, ale więcej będzie trzeba wykorzystać lokomotyw,
ale
to są różne zakładu taboru. Przemyśl - Wrocław np CM Wrocław, Wrocław -
Szczecin, CM Poznań i - Szczecin - Świnoujśćie PR kibel lub skład wagonowy/
CM
Szczecin.
Rybaka można rozbić na relacje Szczecin - Gdynia Gł, Gdynia Gł - Białystok.
Często jest że pociągi o długich relacjach są opóznione. Na myśli mam tutaj
pociąg TLK Gdynia - Zakopane, gdzie prawie codziennie jest opózniony o
godzinę.


Genialny pomysł!Szczególnie wart zastosowania w sezonie urlopowym.To by była
niebywała atrakcja n.p.dla rodzin z dziećmi lub grup kolonijnych.Kilka
przesiadek,najlepiej w środku nocy.Proponuję wobec tego podzielić taki pociąg
Zakopane -Gdynia na następujące odcinki:
Zakopane-Chabówka,Chabówka-Sucha,Sucha-Kraków,Kraków-Kielce,Kielce-
Radom,Radom-Warszawa,Warszawa-Nasielsk,Nasielsk-Działdowo,Działdowo-
Iława,Iława-Malbork,Malbork-Tczew,Tczew-Gdańsk,Gdańsk-Gdynia.
Super propozycja,co?I wszystkie te pociągi proponuję obsługiwać kiblami :-))

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: poc. 68101, 83204


Wedlug moich informacji 68101 ma relacje kolobrzeg Poznan (powr 86100), a
83204 to Gdynia Warszawa (powr 58205)


W obecnym rozkladzie pociagow z numerami 68101 i 83204 nie ma.
Pociag 68101 kursowal w relacji Wroclaw - Szczecin (SWIATOWID) zanim
wydluzyli jego relacje na Przemysl - Szczecin. Czyli 68101 kursowal do
27.05.2000.
Natomiast 83204 to byla rzeznia Szczecin - Przemysl, ale przed jej
usezonowieniem w cegle 2000/2001 i ponownym ucalorocznieniem (cegla
2001/2002).

##########################
Marek Wiercioch
pozdrawia z Wałbrzycha
marzi@poczta.onet.pl
0609440052
##########################

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: poc. 68101, 83204


W obecnym rozkladzie pociagow z numerami 68101 i 83204 nie ma.
Pociag 68101 kursowal w relacji Wroclaw - Szczecin (SWIATOWID) zanim
wydluzyli jego relacje na Przemysl - Szczecin. Czyli 68101 kursowal do
27.05.2000.
Natomiast 83204 to byla rzeznia Szczecin - Przemysl, ale przed jej
usezonowieniem w cegle 2000/2001 i ponownym ucalorocznieniem (cegla
2001/2002).


Faktycznie, ale pozostaly takie numery na tabliczce w ambulansie pocztowym,
ktory jezdzi na trasie Szczecin Gl.-Wroclaw Gl.

pozdr Wojciech Nowotniak

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Raport o remontach linii kolejowych


| 10-40km/h co przyśpieszy przejazd o kilkanaście minut.
Generalny remont na tej linii to był jak ją elektryfikowano. Ostatnia NG (
przynajmniej na terenie DOKP/IR Poznań ) była kilkanaście lat temu ( nie
mówię o odc. Leszno - Rawicz ).
Teraz to ma być modernizacja a to nie to samo co naprawa główna.Nie tylko
wymienią nawierzchnię ale urządzenia srk , wybudują nowe perony dla
podróżnych , wiadukty i przejścia pod torami. Więc modernizacja to nie NG

| Połowa z tych pieniędzy wydana na nadodrzankę przyspieszyła by przejazd
z
| Zielonej Góry do Wrocławia o 1,5 - 2 godziny.
| Zbych

Odrzanka generalnie jako CE59 ma służyć do ruchu towarowego. A na całej
trasie ( poza sezonem oczywiście ) nie ma ruchu pośpiesznego o
kwalifikowanym nie mówiąc


Oczywiście, że nie ma pociągów kwalifikowanych, bo stan torów jest taki jaki
jest. Jeszcze jakiś czas temu nadodrzanką jeździły pociągi np do Wrocław -
Szczecin. Obecnie pociągi z Wrocławia jadą dłuższą drogą poprzez Poznań lub
przez Legnicę.
Jeździł pociąg Wrocław - Berlin.
Obecnie też jeździ Wrocław - Berlin tylko, że przez Legnicę, trasą o
kilkadziesiąt kilometrów dłuższą. Ew można też jechać przez Poznań jeszcze
dłuższa trasa. Nic dziwnego, że obecnie pociągiem jedzie się z Wrocławia do
Berlina ponad 2 razy dłużej niż przed II wojną.
Zbych

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Raport o remontach linii kolejowych
zbino <zewusu@usuntoonet.plnapisał(a):


Oczywiście, że nie ma pociągów kwalifikowanych, bo stan torów jest taki
jaki
jest. Jeszcze jakiś czas temu nadodrzanką jeździły pociągi np do Wrocław -
Szczecin. Obecnie pociągi z Wrocławia jadą dłuższą drogą poprzez Poznań lub
przez Legnicę.


Poc. kwalifikowanych nie ma ( w rel. Wrocław - Szczecin )nie tylko ze
względu na stan torów ale również musiałby być na nie popyt. W czasach
najgłębszej komuny nie było poc. w pełnej relacji tj. majacego wyjazd z
Wrocławia o godz. rannych i przyjazd do Szczecina ok. południa oraz w rel.
odwrotnej.A Poznań generuje potoki podróżnych i to dość spore.


Ew można też jechać przez Poznań jeszcze
dłuższa trasa.


I tak powinien jeździć ( moim zdaniem ) po modernizacji. Czas przejazdu do
Rzepina (przez Poznań ) powinien wtedy skrócić się do ok. 3 godzin

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Raport o remontach linii kolejowych
zbino napisał(a):


Oczywiście, że nie ma pociągów kwalifikowanych, bo stan torów jest taki jaki
jest. Jeszcze jakiś czas temu nadodrzanką jeździły pociągi np do Wrocław -
Szczecin. Obecnie pociągi z Wrocławia jadą dłuższą drogą poprzez Poznań lub
przez Legnicę.


normalnie aż 19km dalej jest jest Wrocław-Szczecin przez Poznań

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pomysł na gre MECHANIK 2


RaBiN Mikael wrote:

Mam pewien pomysł związany z symulatorem pociągu " MECHANIK ". Szkoda ze


[...]


2. Ulepszony generator tras odrazu w programi i zestaw prawdziwych tras
kolejowych ( np. KRAKOW-RZESZOW , WARSZAWA-GDYNIA , WROCŁAW-SZCZECIN itd )
3. WYZSZA ROZDZIELCZOSC tj. 640x480 i tryb SVGA !
4. Ulepszone tekstury i mozliwosc umieszczenia wiecej obiektow niz 25000
5. Jazda w zmiennych warunkach atmosferycznych ( snieg, deszcz, mgla, noc )
6. Wiecej opcji w czasie prowadzenia pociagu ( wlaczanie swiatel,
wycieraczek, oswietlenia skladu itp )
7. RUCH INNYCH POCIAGOW a nie tylko naszego !
12. Stacje i dworce takie jak w rzeczywistosci


Stoliczku nakryj sie...
Skoro ulepszenie Mechanika Twoim zdaniem
jest takie proste, to napisz taki program,
a damy ci darmowe konto na SMTS.
Jesli marzy Ci sie symulator z takimi bajerami jak w/w,
to zajrzyj tutaj: http://www.ai.com.pl/ai_pol/ep09.htm
Niestety, trzeba byc programista, zeby zrozumiec, ze istnieja
pewne bariery. A swoja droga... przeciez MECH_2 powstaje.

BTW:


8. JAZDA POCIAGIEM W/G ROZKLADU JAZDY !!!


Tzn. planowo ?


9. NOWE, LEPSZE DZWIEKI !!!


To brzmi jak z reklamy, ktora leci na Manhattanie:
"Nowe, nizsze ceny!!!". Czyta to taki pokopany gosc, [...].
(bez aluzji)

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Sugestie do SRJP 2000/2001 (nieco długie)

"Grzegorz Piotrowski" <pcru@klub.chip.plwrote in message



Ale należy zauważyć że bilet + miejscówka jest ok  2x droższy od pośpiecha
(w zależności od trasy i pociągu), więc po zmianie kategorii na szalaku o
dużym
obłożeniu frekwencja nie powinna się zmiejszyć o połowę, oczywiście od
każdej
reguły są wyjątki np. Krakowianka, ale już Barbakan był strzałem w
dzisiątkę,
pewnie taki los spotka Światowida i nie sądzę żeby jego frekwencja
zmniejszyła
się o 50 %.


    Ale frekwencja w Barbakanie po przekwalifikowaniu zmniejszyła się. Tak
na moje oko o jakieś 50%... Co nie znaczy, że nie uważam wprowadzenia
ekspresu Kraków - Wrocław - Szczecin za zły pomysł. Ale w obecnej sytuacji
nie jestem zwolennikiem nadmiernego mnożenia ekspresów. Tu nie chodzi tylko
o zamianę numeru pociągu i podwyższenie ceny biletu. Jeżeli nie pójdzie za
tym poprawa punktualności, skrócenie czasu przejazdu i wzrost komfortu
podróży, to PKP jedynie się ośmieszy proponując ludziom drogie, spóźniające
się, brudne i zdezelowane "pociągi kwalifikowane".
Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pociagi pocztowe
On Fri, 19 Jan 2001 10:09:31 +0100, "Marcin Blacha"


<mbl@zeus.polsl.gliwice.plwrote:
Witam!
Jaka jest idea pociagow pocztowych? Czy nie byloby taniej dopiac taki wagon
do posp./ ex ( tu moga byc problemy z dopuszczalna predk.tych wagonow)?


Tak, a podroznym wytlumacz, ze dlatego jada z Gdyni do Katowic nie 8 a 10
godzin, bo na co poniektorych stacjach trwa roz- i zaladunek poczty,
czasem piorunsko dlugo...


Jakie sa "trasy" przewozu poczty w poludniowej Polsce ( o ile to nie tajne
:-))? CZy to sa tylko dalekobiezne,


Dodatek IIb prezentuje rozklady jazdy pociagow poczt.-bagazowych. Na ogol
sa to dlugie transkrajowe trasy (Warszawa-Koszalin, Bialystok-.. ojej
chyba Wroclaw, Szczecin-Przemysl, itd)

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://www.kolej.pl/~jareks
Chester *03.03.1993 +18.12.2000

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Nowy rozklad od 24 maja i takie tam

Pawel K. pracowicie opisal, jaki wspanialy rozklad jazdy bedziemy miec.
Poniewaz jednak sciagnalem co nieco z HAFAS-a (lato 1998) napisze o tym,
co nie jest takie rozowe.
I tak z Gdanska do Szczecina najszybsze dotychczas pociagi pospieszne
(kiedys Ex) Gryf i Albatros pojada okolo 25 minut dluzej (Gryf to nawet
40 minut dluzej).
Z Gdanska do Warszawy wszystkie pociagi pojada 5 minut dluzej.
Z Gdanska do Prahy pociagu nie bedzie wcale (kiedys byl Baltic, potem
sezonowa grupa wagonowa na poc. Bohemia).
Przesiadki z Heweliusza (Gdynia - Krakow) na Sobieskiego (Warszawa -
Wieden)  w Warszawie nie bedzie (a dotychczas byla).
Beda horrendalne wydluzenia czasow jazdy ze Szczecina do Poznania i na
magistrali nadodrzanskiej Wroclaw - Szczecin (rzedu 30 minut).

A najbardziej zdenerwowalem sie czytajac artykul w Nowych Sygnalach z 19
kwietnia.
Tytul brzmial: SZYBCIEJ I WYGODNIEJ.

Jak szybciej dowodzi przyklad pociagu Ex MALINOWSKI. Z Warszawy do
Muszyny to cudo bedzie jechac dokladnie tyle (co do minuty) co obecny
pociag Karpaty. No - poprawi sie standard, bo nie bedzie wagonow CFR.

Chyba napisze artykul WOLNIEJ I DROZEJ ...

Czesc

A M

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: dzieje sie cos dalej na E30?
On Sun, 04 Feb 2001 20:08:55 +0100, Tomasz 'FAQir' Jaruga


<t@linux.krakow.plwrote:
| nimi itd., dlugie kuriery sa jako tako do pomyslenia, przeciez chyba nie
| potrafimy sobie wyobrazic likwidacji polaczen Gdynia-Katowice,
| Szczecin-Olsztyn, Wroclaw-Przemysl, Wroclaw-Szczecin, Bialystok-Wroclaw
| itd...

Zaraz, zaraz. Jak są nierentowne to skasowac.
Tak jak lokalne. A są chyba, bo cena za km jest dużo niższa przecież niż w
byle osobówce lokalnej.


Powiem Ci jedno - nie wiem, jak to sie liczy, ale na PKS-ie rentowne sa
kursy dalekobiezne, a lokalne - nie. Albo moze mniej drastyczne -
dalekobiezne sa _bardziej_ dochodowe od lokalnych. Zaleznosc ceny za km
od odleglosci jest podobna jak na PKP. Nie pytaj mnie skad tak sie
bierze, bo sam obserwuje kiepsko wyludnione dalekobiezne Gdynia-Torun,
Gdansk-Mragowo itp. (PKS), a lokalne raczej wyladowane...


W tej sytuacji nikt nie będzie jeździł w takiej konfiguracji. Albo PKP
zaproponuje bezpośrednie połączenie z Grudziądzem (albo rozreklamuje
skomunikowane przesiadki w Laskowicach) i to nie będzie jedno połączenie na
dobę, albo odda tych pasażerów PKSowi/busiarzom, którzy zaproponują
połaczenie bezpośrednie. Trzeciego wyjścia nie widzę.


Wiec do kasacji... Nie uwirze, ze PKP bedzie sie bawilo w cogodzinne
kursy Laskowice-Grudziadz w obecnej sytuacji platniczej...

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://217.96.126.5/~jareks OR http://www.fuw.edu.pl/~jareks/index.html
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Hardkorowy kibelek 8620 Kołobrzeg - Wrocław
Tomek Janiszewski pisze:


nowe pociągi PR podzielą
los "Wybrzeża", "Starosty" itp: albo zostaną przechwycone przez pIC a
następnie uwalone, albo PR będą musiały zgodzić się na
ich "odprzyspieszenie".


Te pociągi przecież nie są nowe, te połączenia istniały tylko że z
przesiadkami. Poza tym ty chciałbyś właściwie zabrać te pociągi głównej
grupie pasażerów, czyli tym którzy dotychczas jeździli tymi pociągami
gdy były podzielone na relacje lokalne. Zrozumcie w końcu że grupą
docelową są ludzie dojeżdżający na krótkich trasach także z takich wsi
jak Pliszka, Radnica i Będów. To że połączyli lokalne osobówki w jedną
relację to jest bonus który służy zwiększeniu ilości pasażerów.
Oczywiście full-plastik to przesada, ale kibel skajowy jest absolutnie
wystarczający. Jak ktoś chce jechać szybko z Wrocławia do Szczecina to
pojedzie sobie pospiesznym. Nie rozumiem dlaczego mielibyśmy karać
likwidowaniem postojów tych którzy zawsze je mieli bo jedzie sobie 5
osób całą trasę Wrocław - Szczecin. Rozumiem gdyby te pociągi pojawiły
się jako dodatkowe obok istniejących już osobówek, ale tak się nie stało
i pełnią one nadal tę samą rolę co pełniły. Dzięki wydłużeniu relacji
frekwencja jest wyższa, bo jadą dodatkowe osoby. Gdyby zrobić te pociągi
jako przyspieszone to w ten sposób pozbędziemy się części pasażerów
którzy zostaną bez alternatywy. Jadący z Wrocławia do Szczecina mają
alternatywę w postaci pospiesznych.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Co w trawie (miedzy podkladami) piszczy


Moze ktos wie czy w tym roku planuje sie wykonac jakies remonty na
nadodrzance Wroclaw-Szczecin?


Chyba ukonczenie odbudowy toru na tym moscie w Krzywinie.


terazniejsza predkosc pociagow na tej trasie
wola o pomste do nieba. Jeszcze troche i trzeba bedzie tam jezdzic na
oporach rozruchowych.


A myslisz ze teraz jak jest 8-)))

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: BZP 203 z dnia 19.12.2002
OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Szczecinie, 71-211
Szczecin, ul. Korzeniowskiego 1, woj. zachodniopomorskie, pow. m. Szczecin,
tel. 091 4115552, fax 091 4111610,

informuje o wyniku postępowania na remont kabli energetycznych i urządzeń
zasilania na obiekcie budowlanym nastawni kolejowej "Do" stacji Dolna Odra
Linii Nr 273 Wrocław - Szczecin, prowadzonego w trybie negocjacji z
zachowaniem konkurencji.

Złożonych ofert: 3, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0.

Cena najtańszej oferty wyniosła (z VAT) 760 002,66 zł, najdroższej   836
313,60 zł.

Podpisano umowę z firmą:

Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., 40-142 Katowice, ul.
Modelarska 12, woj. śląskie, pow. m. Katowice, tel. 032 73005000, fax 032
7583082.

Cena (z VAT) - 760 002,66 zł, w tym VAT - 137 049,66 zł.

---
Teraz pytanie. Ta nastawnia "Do" to jest ta rozsypujaca sie buda, podparta
kilkoma drewnianymi balami, czy to jest ten nowy budynek, ktory jeszcze nie
jest oddany do uzytku?

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Punktualność TLK Barbakan
Cześć,

    Mam pytanie, czy ktoś się orientuje jak wygląda punktualność Barbakana
na odcinku Wrocław -Szczecin. Wybieram się jutro nim w tę trasę a czas mam
wyliczony niemalże co do minuty, więc będę wdzięczny za wszelkie info.

Pozdrawiam,

Maciek

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Punktualność TLK Barbakan


Cześć,

    Mam pytanie, czy ktoś się orientuje jak wygląda punktualność Barbakana
na odcinku Wrocław -Szczecin. Wybieram się jutro nim w tę trasę a czas mam
wyliczony niemalże co do minuty, więc będę wdzięczny za wszelkie info.


Widzialem go jakos w grudniową srode to był 15 minut po czasie we Wrocławiu.
Proponuje pojechac wczesniejszym pociagiem. Tak to juz jest ze jak czlowiekowi
zalezy to zazwyczaj nie wychodzi, a pociag sie spozni. Wez pod uwage ze mijasz
Poznan i nie wiadomo co tam Cie czeka.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Zestawienie i zapełnienie P 48501 Wrocław - Szczecin
Witam,

Orientuje się ktoś z grupowiczów jak się prezentuje obłożenie tego
składu - jedziemy w piątek w kilkanaście osób? Obiło mi się o uszy, że
jest to dość długi i pustawy skład, wyszukiwarka hafasowa go nie
podaje (chyba, że ktoś się postara). W Zielonej Górze doczepiane są
wagony ze Szklarskiej Poręby czy w przypadku zapełnienia składu można
liczyć tam na jakieś wolne miejsca?

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Dlaczego niedasie kupić takiego biletu?
"SU45-034" <su45-034WYTNI@wp.plwrote


Jak jechałem tym pociągiem w czerwcu, to skład na odcinku Kijów-Lwów był
taki:
WLABm y3 Kijów-Praha, 2xWLABd Kijów-Wrocław/Szczecin, 2xkupe
Kijów-Przemyśl,
2xpłackart Kijów-Przemyśl.


Zgadza sie, jedyne plackarty wjezdzajace do Najjasniejszej :-) Niestety,
niedasie na nie kupic biletu nawet i z Polski.


| 3)pociąg 67 Kijów Express relacji Kijów-Warszawa ma również wagony
| InterCity,
| taki sam jak w przypadku pociągu 52. Na ten wagon można kupić bilet w
| Polsce.
| Na ukraińskie wagony kupiejne już nie można.
Jechałem w kupiejnym PL-UA bez problemu, tyle że miejscówka jest zabierana
do
rozliczeń i oddają sam kolejowy.


Mowa byla o relacji _Kijow_ - _Warszawa_.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Wiedzieliście !?!?!?!?


Możesz spać spokojnie, potwierdzam informację. W uproszczeniu można
powiedzieć, że widziałem cały tekst rozporządzenia. Jest tam m.in. że
dotyczy
loków dwukabinowych za wyj. 05, 08, 09, (nie ma 11!) są instrukcje jak to
malować itp. Gdyby na PKP mieli e-mail, to wrzuciłbym na grupę.


Ja tez potwierdzam to info. Decyzje ta podjeto w oparciu o opinie GIK-u,
ktora to stwierdza, ze obecne przepisy nakazujace jazde taboru trakcyjnego
z zapalonymi projektorami w pełni gwarantuja nalezyta widocznosc czola
lokomotywy niezaleznie od jej kolorystyki.

Przy okazji przypomne ze malowanie czola na zolto wprowadzono w 1988r
jako jedno z zalecen komisji resortowej badajacej przyczyny wypadku,ktory
mial miejsce na niestrzezonym przejezdzie kolejowym w km 116.730
linii Wroclaw-Szczecin.

Piotr
http://mpksmolinscy.republika.pl

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Wiedzieliście !?!?!?!?

Użytkownik Piotr <mpksmolin@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a6l0bg$io@news.onet.pl...


Ja tez potwierdzam to info. Decyzje ta podjeto w oparciu o opinie GIK-u,
ktora to stwierdza, ze obecne przepisy nakazujace jazde taboru trakcyjnego
z zapalonymi projektorami w pełni gwarantuja nalezyta widocznosc czola
lokomotywy niezaleznie od jej kolorystyki.

Przy okazji przypomne ze malowanie czola na zolto wprowadzono w 1988r
jako jedno z zalecen komisji resortowej badajacej przyczyny wypadku,ktory
mial miejsce na niestrzezonym przejezdzie kolejowym w km 116.730
linii Wroclaw-Szczecin.


coz wladcy PKP dopiero po  14 latach doszli do wniosku, ze lokomotywa
jezdzaca na swiatlach jest "nalezycie widoczna"
gratulacje, coz brakuje mi sil aby to komentowac...

a co do wypadku, to ten z 1988 roku nie mialby pewnie wplywu na malowanie
czola lokomotywy gdyby zgineli zwykli przypadkowi ludzie, coz wtedy zgineli
zolnierze Ludowego Wojska Polskiego ..... coz takie czasy byly

pozdrawiam

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Upadajace sny o potedze Cargo


Ale tak się dzieje w Niemczech , Francji czy nawet Czechach. Bo to
wychodzi
taniej. Podczepia się loka elektrycznego w Oderbrucke czy Gumieńcach i
jedzie się pod drutem do Małaszewic/Dorohuska / Płocka / Gdańska/Medyki.
Po
to są korytarze transportowe i w nie się inwestuje. A sentyment dla linii
bocznych pozostanie tylko sentymentem nawet jeżeli jest to linia
Kostrzyn -
Tczew na odc. Kostrzyn - Krzyż.


    Kłopot w tym, że w Polsce tych korytarzy transportowych w stosunku do
powierzchni kraju jest jakby troszkę za mało. Dlatego funkcjonują linie
stricte towarowe jak np. Guben - Czerwieńsk, aby się te korytarze nie
przytkały, przez zawalidrogi jeżdżące 60 km/h z węglem. Głupie
Świnoujście/Szczecin generuje spory ruch na 2 liniach tj. Wrocław - Szczecin
p. Rzepin i p. Poznań, co powoduje, że na obu jest spory ruch, natomiast
biorąc pod uwagę, że ruch zachód - wschód jest jednak sporo większy, to i na
Kostrzyn - Tczew było by co wozić, tym bardziej, że Obwód Kaliningradzki się
cywilizuje, a i z Niemiec na Litwę jest krócej przez Krzyż, Piłę, Tczew, niż
Poznań, Warszawę. Faktem jest, że pierwszy od północy sensowny korytaż
towarowy, to jest na wysokości Poznania, Warszawy. Bo to co jest wyżej i pod
drutem, to sam ruch osobowy potrafi przyblokować. Linie takie jak Runowo -
Szczecinek - Chojnice, Kostrzyn - Krzyż - Chojnice i dalej Tczew - Elbląg
Braniewo, mają swój potencjał, tylko są niedoinwestowane.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: TLK - po 15 tanich biletow na pociag?

Jeszcze raz, jak człowiekowi inteligentnemu: UE przeznaczyła kasę na to,
o co wystąpiła Polska.


Prawda, ale dla UE linia E20 i E30 jest ważniejsza od linii do Łodzi. To też
trochę znaczy...


No i super, plany to bardzo ważna rzecz.  Tylko dlaczego po linii
przystosowanej do 160 km/h telepią się głównie EN57 100 km/h, a gdzie
indziej EP09 statecznie suną 60 km/h?  Inaczej rzecz ujmując, co
zadecydowało o takiej a nie innej kolejności modernizacji w tym
wspaniałym planie?


No to Cię pocieszę bo dalej tak będzie, bo najbliższe plany oprócz linii do
Gdańska, przewidują do 2006r. rozpoczęcie prac na liniach: Wawa-Białystok
(tam też EP09 nie jedzie) oraz na linii CE20 - południowa obwodnica Warszawy
do Łukowa, Wrocław - Poznań; Krzyż - Szczecin Dąbie - Świnoujście,
modernizacja węzła kolejowego w Poznaniu.

A do 2013 mają zostać wykonane np:
Wawa-Łódź; Wrocław - Szczecin (CE59); Wawa-Lublin; Poznań - Inowrocław;
Katowice - Kluczbork - Poznań; Psary - Kozłów - Kraków; Tunel - Sosnowiec

Wszystko z Funduszu Spójności (na stronach MI)

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Zmiany predkosci od nowego rozkladu 2001/2002
"Grzegorz Piotrowski" <pcru@klub.chip.plwrote sobie tak:


A może p. Częstochowę
ŁF. 6.30 Piotrków Tryb. 7.18 Radomsko 7.48 Częstochowa 8.15/8.20 Koniecpol
9.08
Włoszczowa 9.26 Bukowa 9.38 Kielce 10.08


No proszę! Bezpośredni, dzienny pośpiech zmieniający linie jak rękawiczki! A
pisałeś parę dni temu:


To prawda, ale ile jest osób jadących na całym odcinku np. Kraków -
Szczecin,
z pewnością więcej ludzi pojechałoby korzystając z dogodnych przesiadek,
a nie jak jest obecnie. Gdyby tak zbudować odpowiedni szkielet na którym
opierałaby się cała sieć to wszystko mogłoby przetrwać.
Mój typ takiej sieci to połączenia:
Szczecin - Wrocław
Szczecin - Gdańsk


itd...

Więc jednak warto tworzyć dzienne połączenia bezpośrednie między wielkimi
miastami?

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: [pr] Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Wrocławia coraz bliżej
Riczardo <ryhu47kWYTN@interia.plnapisał(a):


Grzegorz Sobala napisał(a):
| wHiSpEr napisał(a):

| Przemysław Zieliński napisał
| | Ja nie pamiętam żadnego ( może oprócz sezonowego Czcibora ).

| Rozklad 96/97 - 86102/86500 Swinoujscie/Szczecin - Wroclaw. Ze
| Szczecina codziennie.
| I ogolnie cala masa rzezni do Swinoujsc i Kolobrzegow.

| Do tego jeszcze dochodził Wiking.

No i IC WAWEL.....


W rel. Wrocław - Szczecin ???? W której edycji r.j. ?

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: [pr] Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Wrocławia coraz bliżej
Przemysław Zieliński napisał


| Do tego jeszcze dochodził Wiking.

| No i IC WAWEL.....

W rel. Wrocław - Szczecin ???? W której edycji r.j. ?


IC Wawel na odcinku Wrocław-Rzepin r.j 95/96 za numerem 37001/73000
pociąg nocny Kraków-Berlin nr.37003/73002 r.j 93/94  lato 94  95/96
A w relacji Wroclaw - Szczecin to byl jeszcze BEM 48001/84000  r.j lato
94   95/96

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: [pr] Modernizacja linii kolejowej z Poznania do Wrocławia coraz bliżej


| W rel. Wrocław - Szczecin ???? W której edycji r.j. ?

| IC Wawel na odcinku Wrocław-Rzepin r.j 95/96 za numerem 37001/73000
| pociąg nocny Kraków-Berlin nr.37003/73002 r.j 93/94  lato 94  95/96
| A w relacji Wroclaw - Szczecin to byl jeszcze BEM 48001/84000  r.j lato
| 94   95/96

Mnie chodziło o całą trasę Wrocław - Szczecin ( i po za sezonem )a nie


Z Wrocławia do Szczecina przez Głogów jeździł pociąg codzienny osobowy ale
to już jakieś kilkanaście lat temu zaprzestał.
Zbych

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: [pr] Niemiec kradł na polskich torach
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4063264.html

Niemiec kradł na polskich torach
kal
2007-04-16, ostatnia aktualizacja 2007-04-16 14:06
45-letniego Niemca przyłapali w niedzielną noc na kradzieży elementów
trakcji kolejowej pod Wołowem wrocławscy strażnicy SOK-u.
- Od jakiegoś czasu na trasie Wrocław-Szczecin ktoś kradł obciążniki sieci
trakcyjnej - opowiada Adam Radek, rzecznik wrocławskiej Straży Ochrony
Kolei. - Dlatego funkcjonariusze grupy operacyjno-interwencyjnej SOK
postanowili zaczaić w nocy na złodzieja.

Tak zrobili. I złapali go w nocy z niedzieli na poniedziałek. Bardzo ich
zdziwiło, że to rodowity Niemiec. Miał przy sobie młotek, śrubokręt, klucze
do odkręcania obciążników. Przyznał się do winy. Tłumaczył, ze właśnie gości
w pobliżu, u swojego polskiego kolegi. W pobliżu torów, gdzie przyłapano
Niemca, strażnicy znaleźli też auto należące do kolegi, o którym mówił
zatrzymany. A w aucie były ślady świadczące o tym, że takie obciążniki już
kiedyś nim przewożono. - To bardzo ciężkie, bo ważące 29 kg kawałki metalu -
tłumaczy rzecznik SOK-u. - A ślady w aucie były odciski po 20 takich
obciążnikach.

Złodziejem zajęli się policjanci z komendy w Wołowie. - Przypuszczamy, że
kradzione elementy sprzedawał w Niemczech - mówi rzecznik SOK.

W Niemczech złom jest droższy niż u nas.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Ep07 - 408


O tym nie wiedziałem. Pewnie coś pojedzie w delegacje.


E tam nic nie pojedzie w DEL.. Maszyny beda chodzic wg rozpiski:
13503/2 z Bialegostoku do Krakowa -83502/3 z Krakowa do Rzeszowa -38502/3 z
Rzeszowa do Krakowa -31502 z Krakowa do Bialegostoku :-) A wszystko to zeby
lok nie nudzil sie zbytnio w grodzie Kraka ;-) Tak samo "wykorzystywane" sa
siodemki z CM Wroclaw/Szczecin na linii zakopianskiej...

pzdr,
J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: na marginesie awanturki w Gazie...
On Feb 2, 6:31 pm, "p47" <pgora@bezspamu.wp.plwrote:


Dopóki nie powstało, zresztą sztuczne, powodowane wyłacznie ideologią
syjonizmu! osadnictwo żydowskie,


Dopoki nie powstaly, zerszta sztuczne, powodowane wylacznie ideologia
polskiego patriotyzmu, polskie dazenia niepodlegosciowe


a potem państwo Izrael,


a potem panstwo Polska


to Żydzi (zresztą
przez wieki tam b. nieliczni) i Arabowie żyli w Palestynie w najlepszej
zgodzie!


to Polacy (mneij liczni niz zwykle, bo wielu zeslano na Syberie) i
zaborcy zyli w najlepszej zgodzie.


Idea syjonizmu jest podstawową przyczyną napięc, którymi musi zawracac sobie
teraz głowe cały świat.


Idea polskiego patriotyzmu byla podstawową przyczyna napiec, ktorymi
musiala sobie zawracac glowe cala Europa, a zwlaszcza Rosja, Niemcy i
Austria.


p47-


levi

P.S. Slyszalem ze Zydzi rozwazaja oddanie Golanu i wschodniej
Jerozolimy - od razu po tym, jak Polacy oddadza Niemcom Odwiecznie
Polskie Prastare Piastowskie Miasta - Wroclaw, Szczecin i Kolobrzeg.

tedne

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Mapy i atlasy samochodowe

On Fri, 13 Apr 2001 13:17:46 +0200, Wujek <paw@ibs.com.pl wrote:
Szukam w ok.Warszawy komputerowych map(atlasow) samochodowych Europy.
Chcialbym zakupic cos, co ma odnajdywanie miast po kodach pocztowych,
liczenie odleglosci i oczywiscie jak najwieksza dokladnosc.

MS AutoRoute 2000


A dajzesz spokoj - to sie do niczego nie nadaje.
Wroclaw - Szczecin:  proponowana trasa przez Berlin :-)
Fakt ze najlepsza przy opcji "preferuj autostrady" - ale ani
tych opcji precyzyjnie ustawic sie nie da, ani zapisac sensownie
na stale.
Wroclaw - Jelenia Gora - sprobuj go zmusic zeby dobra trase wybral.
Szczescie jak wiesz ktora jest dobra i mozesz testowac zmuszanie - ale
wspolczuje jechac jak nie wiesz ktoredy cie prowadzi.
Mapa kraju jakos malo dokladna - w zaistnialej sytuacji przydaloby sie
np ustawienie preferencji drog - np wiesz ze ten odcinek jest lepszy
niz mu MS priorytet przydzielil - oczywiscie prozno szukac takiej
opcji ..

IMHO - szkoda miejsca na dysku ...

J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Utrudnienia trasa Warszawa Wrocław


On Sat, 23 Jul 2005 12:58:01 +0200,  jerzu wrote:
Może i tak. Ale generalnie śmieszą mnie trasy typu Kraków-Poznań przez
Wrocław czy Warszawa-Wrocław przez Katowice. Nawet przy dość dużych
korkach jadąc dłuższą trasą ciężko jest nadrobić stracony w korku
czas.


Zalezy jaki korek i jaka trasa.
Pamietasz - Wroclaw-Opole 21 minut :-)

Krakow-Poznan przez A4 byloby moze ciekawa alternatywa, gdyby nie
przejazd przez Wroclaw [chwilowo zreszta dosc dobry].
Ale moze sie ktos wypowie kto zna obie trasy

A taki np Wroclaw Szczecin. Przez ZG czy przez Berlin ? :-)

P.S. Myslac troche kapeluszem .. Do zyskania jest czasu niewiele.
A straty spore - dluzsza trasa, szybsza jazda wiec spalanie rosnie,
bezpieczenstwo .. czy naprawde sie oplaca ?

J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Kaluza
Dnia Thu, 31 Jul 2008 21:00:15 +0200, PAndy napisał(a):

Kto ma wieksze dziury na drogach niz Wroclaw ?

Szczecin? ;)
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080708/SZCZECIN/71571...


 I co tam znaleźli? Bo z kolei ja nie umiem znaleźć linku do jakiegoś
większego archiwum.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: wroclaw - legnica i wroclaw - szczecin?
witam

czy autostrade na odcinku wroclaw - legnica mozna przejechac bez problemow,
czy tez sa jakies objazdy?

czy trase wroclaw-swinoujscie lepiej pokonac w polsce, czy tez moze lepiej
troche naokolo, ale przez niemcy?

pozdrawiam
km

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: przejazd taksówka z dzieckiem ... a fotelik


J.F. wrote:
On Sun, 03 Jun 2007 22:46:21 +0200,  Maseł wrote:
| Pani powiedziala ze nie maja obowiazku wiec nie posiadaja fotelikow.
| W Poznaniu niestety norma...
| Zreszta poznanskie taksowki i nietypowe uslugi to temat rzeka *)...

A gdzie nie jest to norma ?

A jak zamawiasz taksowke to prosisz o taka bez fotelikow,
bo to na trzy osoby i trzy walizki ma byc ?


Warszawa, Wroclaw, Szczecin - dzwonisz dzien wczesniej i na 100% bedzie
z fotelikiem bez doplaty, jak zadzwonisz, ze na zaraz, to byc moze
bedzie z doplata...

Pozdro

Maseł

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: szybka jazda mi sie nie oplaca..?


On Thu, 24 Apr 2008 20:27:49 +0000 (UTC),   Waldemarrr wrote:
Gdy wyjezdzam na autostrade i jade stala predkoscia 130km/h spalanie wynosi
7L/100km. Ostatnio na A4 jechalem dluzszy czas z predkoscia 150km/h (+/-5) i
ze zdziwieniem stwierdzilem, ze komputer wskazywal blisko 9L / 100km.
Niby normalne - szybko jedzie, wiecej pali - prawda?
No i tak sobie zaczalem glowkowac..
Jadac 1000km z wieksza predkoscia oszczedzam 1 godzine, ale jednoczesnie
trace 2 L benzyny wiecej na kazde 100km czyli nie mniej niz 80zl na 1000km.
Duzo, cholera no nie? Chcialbym zarabiac 80zl / godzine.


No chyba ze auto sluzbowe :-)
No chyba ze zagazowane, i tylko 40zl/h :-)
No chyba ze ze trzeba zdazyc na termin i wiecej stracisz :-)

A prywatnie to i tak zaplacisz co najmniej 280zl za transport,
wiec trzeba odpowiednio zarabiac :-)

Jesli cie komputer nie oszukal to cos w tym jest.
A jeszcze mogl cie wiatr oszukac - nie wialo przypadkiem w jedna
strone ? Bo tak w ogolnosci, jezdzac bez komputera, to wydaje mi sie
ze nie ma az takich roznic.

Co mi sie zawsze nasuwa jak slysze Wroclaw-Szczecin przez Berlin.
Od zjazdu Legnica- 310km, powiedzmy 4h z predkosciami 60-130.
przez Niemcy 430kmh .. nie, w 3h to tylko noca, 3.5h trzeba liczyc,
z predkosciami powiedzmy 100-150.

Warto ?

J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: szybka jazda mi sie nie oplaca..?


Co mi sie zawsze nasuwa jak slysze Wroclaw-Szczecin przez Berlin.


A skoro juz wspominasz o Berlinie ;-)
Wkrotce jade pierwszy raz autem do Niemiec.
Co oprocz standardowego u nas wyposazenia i kolorowej kamizelki musze miec?
Slyszalem, ze policjanci obydwu krajow wyjasnili sobie sprawe za krotkich
nozyczek, maszeczek, itp.
Jak to jest w rzeczywistowci?

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: szybka jazda mi sie nie oplaca..?


On Fri, 25 Apr 2008 08:53:33 +0000 (UTC),    wrote:
| Co mi sie zawsze nasuwa jak slysze Wroclaw-Szczecin przez Berlin.

A skoro juz wspominasz o Berlinie ;-)
Wkrotce jade pierwszy raz autem do Niemiec.
Co oprocz standardowego u nas wyposazenia i kolorowej kamizelki musze miec?
Slyszalem, ze policjanci obydwu krajow wyjasnili sobie sprawe za krotkich
nozyczek, maszeczek, itp.
Jak to jest w rzeczywistowci?


Ja mysle ze teraz to tylko trojkat potrzebny.
Zawsze mozesz poprosic o pomoc dzielna lubuska policje i zrobic
szkopom kolejny dzien zwyciestwa :-)

J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: szybka jazda mi sie nie oplaca..?
Dnia Fri, 25 Apr 2008 08:53:33 +0000,   napisał(a):


| Co mi sie zawsze nasuwa jak slysze Wroclaw-Szczecin przez Berlin.

A skoro juz wspominasz o Berlinie ;-)
Wkrotce jade pierwszy raz autem do Niemiec.
Co oprocz standardowego u nas wyposazenia i kolorowej kamizelki musze miec?


Nie zapominaj o zielonych strefach i certyfikacie na wjazd.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: To się ku...a warszawka obudowała


On Tue, 4 Sep 2007 09:49:30 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "topek" <topek-spamerzy-to-mendy-je-PiPi@post.plnapisał w
| Ta droga, tj S8, przechodzaca przez moj Belchatow to imo pierwsza piatka
| wsrod najwazniejszych polskich drog.

A jakim cudem?


No jakby nie patrzec to stolica kraju i glowny osrodek gospodarczy
powinna miec dobre polaczenia z kolejnymi wiekszymi osrodkami
i regionami. Gdansk, Slask, Poznan, Wroclaw, Szczecin, Krakow.
Olsztyn, Lublin, Rzeszow, podupadle Kielce.

Dodaj do tego osie Wroclaw-Poznan-Szczecin, Poznan-Gdansk,
Wroclaw-Rzeszow, Szczecin-Olsztyn  i byloby fajne.

J.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Absurd PKP nie ma pieniedzy

| I tak na trasach IC samochód przegrywa.

przeważnie choć nie zawsze masz rację - np. czasem na pociąg trzeba
poczekać

| Nie byłbym w stanie
| np. obrócić samochodem w ciągu jednego dnia do Krakowa z Wawy, załatwić
tam sprawy (ciągle myśląc
| trzeźwo) i wrócić do Wawy i mieć jeszcze siły by się dowlec do łóżka.

DC-Kraków-DC to żadna trasa jak na jeden dzień. W rok temu po kilka razy w
miesiącu jeździłem z kolegą (żeby nie było wątpliwości - nie prowadzącym
samochodu) robić prezentacje oprogramowania (więc można kilkugodzinną
prezentację zaliczyć jako "załatwianie spraw") z DC do Krakowa, Kielc,
Poznania, Rzeszowa, Łodzi, Olsztyna, Gdańska i temu podobnych. To wszystko
były trasy jednodniowe. Tylko Koszalin, Wrocław, Szczecin i Opole jechało
się na 2 dni (zauważ, że te miasta mają cieniawe połączenia kolejowe z


DC).

Chyba nie poronujesz jazdy samochodem przez Radom Kielce w taka pogode jak
teraz do pociagu IC
gdzie na laptopiku w cieple z klima popijajac piwko poprawiasz prezentacje.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Ile byście dali za taki przypadek?
Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusz@wp.plnapisał w
wiadomości


| -srednie spalanie wyliczone z calego uzytkowania 4.86!!

chyba ktos jakis lewy towar wciagnal i ma straszne haluny...


Niestety jest to mozliwe ;)
Jak wyczujesz samochod, lekko przyspieszasz i odpowiednio wczesniej
puszczasz gaz, to uwierz mi mozna spokojnie zejsc do takiego spalania w Feli
1.3 MPi

Mam taka i wiem co pisze.
Moja Fela 1.3 MPi Kombi na trasie Wrocław - Praga 4.8 l/100
Na trasie Wrocław - Szczecin 5.0 l/100

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Opel Corsa - trasa nad morze
Witam,

Mam takie dziwne pytanko ale co mi tam:)
Wybieram sie w trasę Wrocław-Szczecin-Pobierowo
autkiem niewielkim i słabym bo Oplem Corsą 1.0
Będzie nas dwoje 52 kg+ 96 kg oraz bagaż typu: namiot, 2 plecaki i inne
takie pierdołki.
Nigdy nie miałam okazji jechać tym Oplem
w taką trasę i tak się zastanawiam.............dam rade?
ile czasu musze przeznaczyć na dojazd? ( 7 godzin?)
czy wcześniej powinnam się zapoatrzyć w jakiś "sprzęt"
( koło zapasowe mam, trójkąt, gaśnicę, klucze, żarówki i linkę)

Pozdrawiam,
Mich'ata

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Kupie Nokie 9210i Gorzow Wroclaw Szczecin Poznan
Temat:  Kupie Nokie 9210i Gorzow Wroclaw Szczecin Poznan

Jak w temacie - oferty na priv

Koniecznie oryginalnie polskie menu i soft (nie takie dogrywane)

Odbior osobisty mozliwy w Gorzowie , Wroclawiu, Szczecinie lub Poznaniu

kare@poczta.onet.pl

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Wroclaw --> Szczecin?
Jesli ktos jedzie i bylby sklonny zabrac jedna osobe (+ ok. 5 kilowy bagaz)
na trasie Wroclaw - Szczecin
w swiateczne, niedzielne popoludnie
lub poniedzialkowy ranek bylbym niezmiernie wdzieczny.

Ze swej strony moge dorzucic sie na kilka litrow paliwa :)
...
z gory przepraszam za prywate!
pozdrawiam i spokojnych swiat dla wszystkich!

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Wroclaw - Szczecin, Sz-n -> W-w
Witam serdecznie,

Jade:
Wroclaw - Szczecin ( 19.09.2008, piątek, ok. 17:00) moge jechac przez
Zielona i Gorzow lub Berlin.

Szczecin - Wroclaw ( 22.09.2008, poniedziałek, ok. 4:30 w nocy -
Wroclaw najpozniej o 9tej), jade przez Gorzow i Zielona.

Zabiore max. 3 osoby (zeby sie jechalo komfortowo pasazerom), obowiazuje
zrzuta na paliwko, niezaleznie od ilosci osob w maksymalnej wysokosci 60
zl (lacznie w dwie strony). W ramach Szczecina podrzuce i zabiore z
dowolnego miejsca w miescie. W ramach Wroclawia zabiore i odstawie na
trasie: Lesnica - Lotnicza - Most Milenijny - Osobowicka - Kasprowicza -
Boleslawa Krzywoustego.

Jakby ktos byl chetny to zapraszam na priv:
mailto:beherit_NOSP@firenet.eu.org?subject=WROCLAW_SZCZECIN
(w temacie maila: WROCLAW_SZCZECIN)

Pozdrawiam,
Pawel

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: HELIOS ceny biletów: Wrocław - Szczecin -Dlaczego?
HELIOS ceny biletów: Wrocław - Szczecin -Dlaczego?
dlaczego we wrocku sa tak drogie bilety w porownaniu z innymi miastami?

www.heliosnet.pl/cenybiletow.php?m=szczecin&l=2&n=1 Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Dlaczego w Białymstoku nie ma tramwaji?


"++" <znacz@poprawa.blewrote in message Japko pisze:
| jak w temacie.
| Tylko nie piszcie ze za wąskie ulice bo łódź ma węższe i tramwaje
| są... Napewno by odciązylo to nasze autobusy ktore i tak sa zawsze
| naladowane. Ja bym na próbe polaczyl linią tramwajową Nowe Miasto -
| Centrum - Branickiego - Piasta

Na przełomie lat 1970-80 były bardzo zawansowane projekty linii tramwajowych
w Białymstoku.
Poczyniono też całkiem spore inwestycje np. uzbrojenie Al. 1-go Maja w
jakieś zabezpieczenia przed prądami błądzącymi.
Była planowana budowa 2 linii. Pierwsza miała połączyć Zielone Wzgórza i
Dojlidy, druga miała być "obwodnicą" i łączyć Nowe Miasto, oś. Piasta,
Pietrasze, Dziesięciny.
Jeszcze w 1985 roku przy zatwierdzaniu projektów uzbrojenia terenu
sprawdzano czy nie kolidują z liniami tramwajowymi.
Tramwaje miały ruszyć jak tylko Białystok będzie miał kolej elektryczną, bo
to miało być wspólne zasilanie trakcji.
Dyskutowano także gdzie zakupić tabor i jakiego miałby być koloru :)

--
Pozdrawiam ++


Faktycznie, byly takie plany. Ale na fali
odnowy pieniadze (hipotetyczne) poplynely chyba
na tak pilne sprawy, jak zmiany nazw ulic
i wszystko, co z tym zwiazane (pieczatki, tablice,
szyldy, itd.), a jakas pozostalosc w ramach
wspolpracy z PKP - na remont dworca glownego.
Jak widac - nie byly to znaczace srodki, bo prace
trwaly ladnych pare lat.

Jednak osobiscie wolalbym trolejbusy. Ekologiczne, tansze w eksploatacji,
a takze w budowie - nie trzeba torow. A przede wszystkim
ciche! Nie hucza, jak tramwaje. Nie sadze, aby bylo nas
stac (mam na mysli wladze tego miasta) na ciche
tramwaje, jak w Wiedniu. I tak najcichszy tramwaj
bedzie glosniejszy od trolejbusu.
Te jezdza w Lublinie i zdaja egzamin.
O metrze to my nie mamy co marzyc.
Nawet przy naglym przyplywie gotowki
beda przed nami: Trojmiasto, Wroclaw, Szczecin, Lodz,
moze aglomeracje Slaska, a dopiero na szarym koncu
Bialystok.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: !!!!!!!!!Kupie telefon Siemens SL45i lub SL45!!!!!!!!
Witam,
Najlepiej, a wlasciwie to wylacznie nowka z gwarancja, bez simlocka, rejon
wroclaw, szczecin, gorzow, zielona gora.
Oferty z cenami (nie przesadzac, siedze w tym ;) i opiesem prosze na priva
odbior wylacznie osobisty!
Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Wroclaw- Szczecin (kierowca potrzebny)
Witam,
szukam kogos, kto jedzie do Szczecina na poczatku
przyszlego tygodnia, najlepsza data to 10 lub 11 lutego i
chcialby miec jedna nieklopotliwa pasazerke :)
Dorzucam sie do paliwa :)

Pozdrawiam
Deni

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: poszukuje dystrybutora
Poszukuje dystrybutora
materialy eksploatacyjne do drukarek (alternatywne), glownie tonery i tusze.
Lodz, Wroclaw, Szczecin, Kielce, Zielona Gora, Poznan
Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: poszukuje dystrybutora

Poszukuje dystrybutora
materialy eksploatacyjne do drukarek (alternatywne), glownie tonery i
tusze.
Lodz, Wroclaw, Szczecin, Kielce, Zielona Gora, Poznan


Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: pl>de Kostrzyn nad Odrą
On 2005-09-06, at 21:09, Cyklista wrote:


Dziękujębardzo za wszystkie sugestie, zostałem przy "Kostrzyn nad  
Odrą" choć trochę z mieszanymi uczuciami odnośnie tego "nad Odrą"  
Gdyby było tylko "Kostrzyn" to sprawa oczywista, ak jak Gubin czy  
Zgorzelec. Są to miasta graniczne, więc pozostawienie nazwy  
oraginalnej jest tym bardziej uzasadnione, żeby nie było  
wątpliwości, że chodzi o streonę polską. Z drugiej strony w  
tłumaczeniach na język polski piszemy przecież "Frankfurt nad Odrą"  
a nie Frankfurt (Oder).


To nie to samo, ponieważ nie ma w Polsce miasta "Frankfurt nad Odrą",  
które można by pomylić z Frankfurt/Oder.

Taki sam dylemat mam przy tłumaczeniu na polski takich nazw, jak  
"Neustadt an der Aisch" czy "Schönheide im Erzgebirge". Pisać  
oryginalnie, czy "Neustadt nad rz. Aisch", "Schönheide w (górach)
Rudawach" ?!! trochę to pokraczne.


Fryburg Bryzgowijski, he he :-

Jeżeli zaś cchodzi o większe miejscowośći, takie jak Wrocław,  
Szczecin, Katowice, czy Gdańsk, to uważam, że nie ma sensu  
ignorować niemieckiego nazewnictwa tych miejscowośći równieżw  
odniesieniu do czasów powojennych. W polskich aktach stanu  
cywilnego też się przecież pisze "Drezno", "Lipsk", a nie  
"Dresden", czy "Leipzig".


To śliski grunt. Moim zdaniem należy się zawsze zastanowić, do kogo  
adresowany jest tekst. Często można wybrnąć pisząc Breslau, a w  
przypisie dać Wrocław i przy okazji wyjaśnić, dlaczego przyjmujemy  
daną konwencję.

mt

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Opóźnienia!!


Stan na dzień 24.01.2006r. g 13.30
IC Odra Warszawa &#8211; Wrocław/Szczecin +70 min


Bzdura, w Poznaniu miał ponad +150 min

Pedro

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Nowy HAFAS - testowanie
moje pierwsze pytanie - Warszawa - Munchen Hbf.
znalazlo 1 polaczenie przez:
Toruń, Wrocław, Szczecin, Berlin, Hannover, Heidelberg...
calkiem ciekawa wycieczka.
Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Bilet W-wa - Kysak i kasjerki na Centralnym


"Marcin Kysiak" <mkys@poczta.onet.plwrote in message



Witajcie,

Wlasnie odmowiono mi sprzedazy biletu W-wa - Kysak - W-wa ze znizka 40% w
kasie miedzynarodowej na Centralnym. Panienka tlumaczyla to brakiem stacji
Kysak w jakims tam wykazie. Czy jest jakis przepis ograniczajacy liste
stacji na Slowacji do ktorych mozna kupic bilet ze znizka 40% tam i z
powrotem? W jakim regulaminie znajduja sie przepisy o znizkach
miedzynarodowych? Jak do nich dotrzec?


Niestety taki wykaz jest ale na tranzyt przez Czechy TYLKO!!!

Polskie stacje:
Gdynia, Katowice, Poznań, Warszawa, Wroclaw, Szczecin, Krakow...

Slowackie stacje:
Bratislava, Galanta, Leopldov, Nove Zamky, Piestany, Zilina, Zvolen,
Banska Bystrica, Trnava.

W komunikacji przez przejscia Muszyna/Plavec i Zwardon/Skalite
do niedawna byla znizka 50% na przejazd tam i z powrotem...
bez ograniczen.
                                         __________
Musisz podkreslic kasjerce ze to chodzi o Slowacje a nie o Czechy
                                         ^^^^^^^^^^
Faktycznie do Czech znizka 40% obowiazuje tylko miedzy okreslonymi
stacjami, a na Slowacje BEZ TRANZYTU PRZEZ CZECHY bez ograniczen
i to ze 50% znizka a nie 40%.

Reasumujac pros o znizke PKP-ZSR, bo 'pani' w kasie na 100% nie wie
ze Kysak jest na Słowacji, ona mysli (jezeli wogole) ze w Czechach.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Katowice - Gdynia


no ale i tak jestem przeciwny mieszaniu relacji na danym odcinku linii..
np
przez to ze na lini wroclaw-poznan jest obecnie tyle roznych relacji -
nigdy
nie uda sie wprowadzic taktu!!


A co ma jedno z drugim wspolnego?
Jesli wprowadzasz cykl na calej sieci to zasadniczo ujednolicasz brutto
skladow. Wowczas nie ma znaczenia, czy jest to poc. rel. Wroclaw - Olsztyn
czy Wroclaw - Szczecin.
Oczywiscie w szczegolach moze sie okazac, ze np. IR11 W-wa - Lodz - Wroclaw
przyjezdza do Wroclawia P.35 a IR63 Wroclaw - JG odjezdza P.40, a wowczas
nie robisz pociagow W-wa - JG [jesli ortodoksyjnie stosujesz takt].


a co do polaczen wawa-wroclaw, to pociagi
powinny jezdzic droga najkrotsza z mozliwych - czyli przez lodz i kalisz,


Nie. Powinny jezdzic i przez Lodz i przez Opole [mowie o posp].


| - Wiesz jakie jest najwazniejsze kryterium pasażera p rzy wyboze śrdoka
| transportu ???
|  Brak przesiadek.
NIE. Wazna jest jeszcze bowiem cena, szybkosc(czyli czas przejazdu) oraz
czestotliwosc, o samej jakosci oczywiscie nie wspomne.
A tak naprawde to wazna jest dopiero kombinacja wszytkich tych czynnikow!!


Nikt nie robil szerokich, kompleksowych badan dot. preferencji pasazerow
[albo sa to jakies tajne badania, o ktorych niewiele wtajemniczonych wie].
Natomiast w/g moich obserwacji zwlaszcza w przypadku turystycznych
przejazdow zwyklych ludzi najwazniejszy jest brak przesiadek.
Dlatego uwazam, ze ogromnym bledem w latach 90. bylo wyciecie w pien wagonow
bezposrednich. [obecne grupy wagonowe to w wielu przypadkach efekt
oszczednosci].


oczywiscie nie zawadzilaby, ale taka jedna para tu, jedna para tam, jedna
para
jeszcze gdzie indziej i co?? - i wlasnie w tej chwili mamy takie cos... a
jak
sam stwierdzasz na koncu swego postu chcailbys zrobic z tym porzadek.
uwazam
ze amiast jedej bezposredeniej pary zrobic taki system gdzie co 2 godziny
co
istnieje sensowne polaczenia z przesiadaniem... co z tego ze teraz masz 2
bezposrednie pociagi lublin-krakow rano i wieczorem- a jezeli chcesz
przyjechac do kraka po poludniu?? dzieki systemowi o ktorym ja pisze
mialbys
na to szanse...


A czemu nie polaczyc obu koncepcji? Ruch cykliczny z mozliwoscia przesiadek,
ale takze z wybranymi polaczeniami bezposrednimi.
To bedzie trudne do zrealizowania, ale IMHO probowac warto.

Pozdrowienia
Kiefer

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Cos mi sie tak wydaje, ze...

Użytkownik Andrzej Massel <mas@pg.gda.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:


Problem dotyczy pociagow przejezdzajacych przez miejscowosc, w ktorej
mieszka szanowny
Dyskutant. Dlatego trudno wypowiadac sie w tej sprawie, bo Jego podejscie
jest bardzo
emocjonalne: ktos (i to z drugiego konca Polski...) chcialby mu zabrac
jego ukochane
zabawki (przepraszam, pociagi). Czyli: "rece precz od Wloszczowy".


Z calym szacunkiem, ale identyczna (jesli nie bardziej radykalna) postawe
prezentowali mieszkancy Gdanska, gdy grupowcze proponowali likwidacje czesci
postojow we Wrzeszczu i Oliwie.
A zauwaz poza tym, ze Wloszczowa jest przypadkiem szczegolnym. Przez to
miasto przejezdza dziennie kikadziesiat pociagow, docierajacych do
klikudziesieciu miast w Polsce i Europie Srodkowej. Mieszkancy Wloszczowy
moga jedak je tylko podziwiac, bo zaden sie tam nie zatrzymuje. Wiec
zostawmy w spokoju te pare ktorymi mozna do Wloszczowy dojechac..

Co wcale nie oznacza, ze nie jestem zwolennikiem dziennego poc. posp. przez
Olkusz, ale niezaleznie od polaczenia przez Wloszczowe.
Cos vide W-wa - Wroclaw przez 3 rozne trasy :-)


Spojrzmy na to troche szerzej. Stosujac podobna filozofie, jak w przypadku
relacji
Katowice - Kielce, nalezaloby zlikwidowac na przyklad polaczenia:
Gdynia - Katowice przez Karsznice (szybciej przez CMK),
Wroclaw - Szczecin przez Zielona Gore (szybciej przez Poznan)
Katowice - Poznan przez Ostrow (szybciej przez Wroclaw)
Lodz - Poznan przez Ostrow (szybciej przez Kutno)
Warszawa - Przemysl przez Rozwadow (szybciej przez CMK)
Katowice - Slupsk przez Karsznice - Bydgoszcz - Pile (szybciej przez
Bydgoszcz - Gdynie,
jeszcze szybciej przez CMK), itd...


Tylko tu juz patrysz bardziej w skali makro. Przeciez nie ma osobowych
Gdynia - Katowice czy Warszawa  - Przemysl.
Tymczasem dogodnych polaczen Olkusza czy Wolbromia z Katowicami i Kielcami
jest w ciagu dnia kilkanascie.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pytanie o Ex-y
Użytkownik "Grzegorz Piotrowski" <pcru@klub.chip.pl_123napisał w
wiadomości


| Nie ma, ale tylko w porannym Fredrze, a pisząc to do czego się
odwołujesz
| myślałem o wszytskich pociagach a nie tylko tym jednym.

Nie ma szans na zlikwidowanie calego ruchu przez Poznan. Bo wtedy
konieczne
byloby uruchamianie nowych pociagow z Poznania, a na to nie ma lokomotyw,
a
spodziewane zwiekszone zyski z Wroclawia nie pokrylyby kosztow dodatkowych
pociagow. Jezeli juz to 1 gora 2 pociagi.


Ale patrząc perspektywicznie kiedyś na pewno pojedzie wiecej pociagów
Kraków - Poznań/Szczecin, Wrocław - Szczecin, ewentualnie Wrocław - Gdynia i
one mogły by rowiązać problem komunikacji na trasie Wrocław - Poznań.


| I jego faktycznie
| można byłoby puscić przez Czestochowę, bo do Poznania więcej ludzi
pojedzie
| i tak Odrą, tak jak kiedyś jeździli Piastem, czy Słowackim. 7 rano to
jednak
| trochę za wczesnie. Ale znowuż powrotny Fredro już nie powinien jechać
przez
| Czetochowę, bo zawsze jeździ nim dużo ludzi z Poznania. Lepiej juz
byłoby
| wieczorem przez Częstochowę puscić Odrę, bo o 21 nie będzie pewnie już
zbyt
| wielu pasażerów z Poznania do Wrocławia.

A co puscilbys z Warszawy do Poznania o 18-tej? Teraz w miejsce Fredry
moglby
wejsc Lech, gdyz prawie dubluje BWE (15min odstepu).


Najłatwiej byłoby uruchomić jakiś pociąg Warszawa - Poznań, ale pytanie przy
o tej porze była wystarczajaca ilosć pasażerów, by pokryć koszty
uruchomienia? Ewentualnie wydłużyć relacje do Szczecina tylko nie wiem czy
byłoby zapotrzebowanie? Ale do Wrocławia najwyraźniej jest wieć może tutaj
też?

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Opinie o pociągach PKP Intercity SP z o.o.
Ja natomiast uwazam ze IC na trasie Warszawa-Poznan/Wroclaw?Szczecin sa
naprwade godne polecenia.Porzadne nowe Z1 oraz krotki czas przejazdu.Ostatnio
tez zauwazylem z epo CMK jezdza naprawde beznadziejne sklady( moze z wyjatkiem
Gornika,Ondraszka..)

MarcinR

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: [prasa]Osypińskiego pociąg do pociągu
[cyt][prasa]Osypińskiego pociąg do pociągu
Robert Rewiński 23-11-2004 , ostatnia aktualizacja 23-11-2004 18:38
URL:http://miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,2407744.html
SERWIS:gazeta.pl

Mój dziadek był kolejarzem, ojciec też, więc to chyba naturalne - mówi
Waldemar Osypiński, współtwórca wystawy "Koleje zielonogórskie - wczoraj i
dziś"

Na wczorajszej wystawie w holu zielonogórskiego Urzędu Marszałkowskiego
odnalazł m.in. telegraf, którym w latach 50. jego ojciec wysyłał alfabetem
Morse'a informacje o nadjeżdżających składach. - Zawsze marzyłem, aby być
kolejarzem, ale nigdy dyrektorem! - mówi szef zielonogórskiego biura spółki
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Waldemar Osypiński

Wychował się na nastawni kolejowej pod Lublinem. Ukończył technikum kolejowe
w Lublinie i przyjechał do Kożuchowa do wojska. Po dwóch latach miał wracać
na wschód, ale poznał przyszłą żonę. Wtedy postanowił, że samodzielnie dokona
wielkich rzeczy tu, na Ziemi Lubuskiej. - Zaczęło się od budowy
słynnej "Odrzanki", czyli lubuskiego odcinka trasy Wrocław-Szczecin. To było
coś naprawdę wielkiego i fascynującego. Wielkie torowiska, mosty, wiadukty -
wspomina dziś. - A do końca życia nie zapomnę przejazdu pierwszego pociągu i
dumy, jaka nas wówczas ogarnęła.

Dziś dzieło pana Waldemara to achillesowa pięta lubuskiego kolejnictwa, bo
przez blisko 30 lat towarowe pociągi zniszczyły trasę łączącą port w
Szczecinie ze Śląskiem. Ale wyzwaniem jakie stawia sobie pan Waldemar to
doprowadzenie trasy do unijnej klasy. - Pociągi jadące do Berlina muszą
powrócić na zielonogórską stację. Ważnym elementem są pieniądze z UE na
remonty torowisk - mówi.

Jego marzeniem jest też udostępnienie trasy Zielona Góra-Poznań-Warszawa z
pominięciem Czerwieńska. Uważa, że można to zrobić bez budowy nowego mostu,
ale z wykorzystaniem tego w Pomorsku. - Wystarczy wybudować 5 kilometrowy
skręt za Przylepem. Niestety koszt tego przedsięwzięcia to ok. 75 mln zł.
Trzeba by znaleźć przynajmniej ćwierć tej kwoty i przekonać europejskich
urzędników, że jest to ludziom potrzebne. Mam nadzieję, że tak się kiedyś
stanie - wzdycha.

Waldemar Osypiński hobbystycznie zbiera pamiątki po lubuskich kolejarzach.
Niestety swoją pasją nie udało mu się zarazić synów. Jeden jest archeologiem,
drugi muzykiem

Zobacz pociągi

Wystawa "Koleje zielonogórskie - wczoraj i dziś" w holu Urzędu
Marszałkowskiego czynna jest do 10 grudnia.

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Chełmoński do Wrocławia
Jarosz napisał(a):


"Przemyslaw Kowalik" <przemo@ANTISPAMo2.plwrote

| No wiem, że klima to rzecz nieco niezwykła na PKP, a SUWane wózki
| to "wogle" techonologia kosmiczna, no ale żeby aż taki problem to
| był?

Jak widac tak.


W sumie mnie to nie dziwi :-P.


| obslugujacych i zwykle lezalne jest na PKP tylko piec i do
| niedawna bylo

| Czyli Wawa, Krak i co jeszcze? Stawiam na Gdynię i...?

Wroclaw, Szczecin.

| jeszcze sporo przypadkow podsylania wagonow na jakas relacje
| innym pociagiem

| (np. kuszetka Jelenia Gora - Lublin do JG dojezdzala z Wroclawia
osobowym)

| Dopiero co pisałeś, że we Wrocku nie można, a jednak można było....

I mozna nadal, ale zwykle wagony ktore nie wymagaja specjalnej
"opieki".


No tak.


Wagonowni wlasnej jednak IC we Wrocku nie ma (sa w Polsce 3: Wwa
Grochow, Krakow Zachod, Gdynia)


To Wrocek i Szczecin w końcu jaki mają status, skoro to nie są
wagonownie własnie PICu?


| No a jeżeli pominąc te fullwypassuperduper wagony z Kiepurzastego i
|  Chełmońskiego oraz SUWane z Baltiego, to czym takim niezwykłym
| charakteryzują się "standardowe" kuszetki i spalne, że nie można
| ich obsłużyć na tych samych stacjach co zwykłe siedzące?

Jest to w duzym stopniu powiazane z lokalizacja oddzialow Warsu,
ktore "dostarczaja" konwojentow, zapewniaja serwis (posciel,
jedzenie).


Tiaaa, po prostu genialne. Ciekawe, czy nie byłoby taniej ładować żarcie
i brać bety w miejscowościach docelowych (taki zdecentralizowany
outsourcing) zamiast wozić puste wagony nie wiadamo ile. Z konwojentami
to faktycznie może być trochę problem
A jeżeli już te podsyły muszą mieć miejsce, to może można by
(przynajmniej w przypadku kuszetek) sprzedać te puste miejsca na
odcinkach podsyłowych po jakichś atrakcyjnych cenach? Pewnie niedase :-P.

Przemek

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Hetman

Użytkownik <lelew@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

Ponadto w tym roku PKP S.A. ma otrzymac
| dotacjie do przewozow pasazerskich w wysokosci chyba 200 mnl zlotych.
Dotacja
| ta ma rokorocznie sie zwiekszac az do kwoty 800 nml zlotych w roku 2005.

What ??
Tyle ze pojda pewnie by jakos utrzymac polaczenie iedzyegionalne typu
Wroclaw - Szczecin czy Bialystok - Gdynia, a do linii lokalnych i tak nikt
nie doplaci

Chwila, to pociagi beda kursowac nie po najkrotszych trasach laczacych 2


punkty, lecz tam gdzie jest trakcja. Przeciez do Zamoscia najkrocej jest przez
Mielec, Tarnonbrzeg, a loka i tak trzeba zmienic, bo w Zamosciu brak jest
druta. Wiec co za roznica gdzie bedzie zmiana loka w Rozwadowie, czy Debicy.
Ale biorac pod uwage odleglosci lepiej zeby te pociagi jezdzily przez
Tarnobrzeg, Mielec.  


 Wiec
| pieniadze nie powinny stanowic problemu. Ale jak sie zlikwiduje, to
naprawde
| trudno doprowadzic do odzycia polaczenia.

Na pewno - bo PKP przez pare lat wykancza popyt tak, ze ludziom jezdzic sie
odechciewa.


Fakt, ze jedna z glownych przyczyn spadkow przewozow sa przesiadki i czesto
jest tak, ze pociag odjezdza ze stacji kilka minut przed przyjazdem innego
poaciagu, np z Debicy do Tarnowa odjezdza osobowka o 7.30, a do Debicy z
Rozwadowa przyjezdza osobowka o 7.35. Smieszne. Cale szczescie, ze o 7.45 jest
pospiech do Wroclawia.


| Przepraszam za brak polskich liter.

Wrecz przeciwnie - najlpiej ich nie uzywaj w ogole, nikt nie bedzie mial
problemow z odczytaniem Twoich postow. A juz na pewno nie uzywaj ich w
temacie :-))

--
Pozdrawiam,
 ///          Michal Jaroszynski             \
 Â www.zamoyski.edu.pl/~mjaroszy/koleje


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Gdzie znajdę stare rozkłady jazdy?
Interesuje mnie linia Wolsztyn-Żagań, z lat do 1945 oraz po 1945, do
zamknięcia linii (szczególnie na odcinku Nowa Sól-Żagań), ponadto linia
Wrocław-Szczecin na odcinku Zielona Góra-Nowa Sól (przed i po 1945roku).
Gdzie znajdę takie informacje w necie?
Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: WAWEL
Grzegorz Piotrowski z Wloszczowy(ej) na pl.misc.kolej stwierdzil:


Tylko ze to jest pociag w 99% dla zwyklych pasazerow, a nie dla MK.
Tylko MK w
obecnej sytuacji uczieszy sie z takiego rozwiazania (i mieszkancy
linii
polozonych przy tej trasie).


Zwykłych pasażerów jadących z Krakowa, czy Katowic do Berlina NIE
INTERESUJE, czy pociąg jedzie przez ZG, czy przez Żagań. Więc ta zmiana
ani ich ziębi, ani grzeje. Czas przejazdu pozostaje taki sam. A skoro
dla zwykłych pasażerów różnicy nie ma, a dla nas jest na plus, to
ogólnie zmiana jest na plus 8-)


Jak bys powiedzial zwyklemu klientowi przy kasie:
- chce pan jechac jedenym w kraju pociagiem IC z trakcja spalinowa
albo
- chce pan jechac 40min szybciej, ale bez takich atrakcji


Jakie 40 min szybciej? O opóźnieniach wawela zapomniał? A od nowego
rozkłądu znowu spadaja prędkości na niektóych odcinkach magistrali
nadodrzańskiej...


Powtarzam ze ta trasa moze byc, ale dopiero po remoncie, a nie przed.


Dokładnie to samo można powiedziec o trasie przez ZG.


Ta linia z pewnoscia przetrwa, bo jest nawet przeznaczona do remontu
(ktory moim
zdaniem jednak tak szybko nie nadejdzie).


IMHO nadejdzie szybciej, niż modernizacja linii Wrocław - Szczecin.
Chociażby dlatego, żę to krótszy odcinek, jedotorowy, bez trakcji, o
mniejszym ruchu, no i może Koleje Rzeszy będą jakieś naciski czyniły w
tej sprawie.


A czy nie lepiej zrobic posp Wroclaw - Zagan?


A nie ma takiego? I to jeszcze jedzie zaraz po Wawelu...

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Kolobrzeg w nowym rj
Wczoraj sciagnalem sobie z hafusa rj dla Kolobrzegu (i na tym sie skonczylo,
pozniej trnasfer sie zrobil kijowy). Niby pociagow nie tak duzo a ilie
ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec :-)

- Krakowianka mimo v=120 na CMK i E-20 bedzie jechac zaledwie 14 min.
dluzej. Ofkoz zasluga w tym glownie podkrecenia odc. Grzmiaca - Bialogard,
bo do Poznania rozklad dupiasty (Krakow Gl. 7:15, Lodz Kal. 10:43, Kutno
12:03 Poznan 14:02/12 Kolobrzeg 18:25) - na E-20 przpuszczanie IC/EC ?

- dobra wiadomosc dla Filipa Karonskiego :) - osobowki do Goleniowa w
zasadzie z identycznym rozkladzie, a nawet lepszym - poranny 820 z
Trzebiatowa znow bedzie jezdzil z Plot.
Pozostale osobowki (z Koszalina i Bialogardu) bez zadnych zmian. Wieczorny
kibelek Bialogard - K-brzeg godzine pozniej  a wiec skomunikowanie ze
Slowincem ! - mozna bedzie na weekend z Pyrogrodu sobie wyskakiwac nad morze
:-)

- podwyzszenie Grzmiaca - Bialogard az "kluje w oczy" - kibel ze Szczecinka
na tym odc. 14 min. szybciej, choc to tylko 37 km

- zdziwily mnie nieco 2 pociagi (kursuja w wakacje)
9:46    58501
Gdynia Glowna 5:14 - Wejherowo 5:35 - Lebork 6:27 - Slupsk 7:37 - Slawno
7:57 -   Ustronie Morskie 9:30
10:54  58503
Gdynia Glowna 6:05 - Wejherowo 6:54 - Lebork 7:51 - Slupsk 8:50 - Slawno
9:20 -   Ustronie Morskie 10:37

Obecnie mniej wiecej w tych godzinach jezdzi hotel z Krakowa i nocny z
Lublina. Hoteli w ogole w tym rozkladzie nie ma - albo wszystkie
zliwkwidowali, albo Wars jeszcze nie ustalil sobie obiegow (he, he). Albo -
jest to po prostu rzeznia 38209 z Krakowa, tyle, ze przez Ustronie a nie
Bialogard. Co do Lublina - tez pewnie zrobili jakies czary-mary z numerem i
tyle... (w koncu on jedzie rowniez na Hel)

- Pobrzeze bedzie jechac przez Bialogard. W takim razie czemu nie ED72?

- slynna rzeznia kostrzynsko-kolobrzeska - z WC 10 min pozniej (i bardzo
dobrze...). Wszystko wskazuje, ze rozlaczanie w Pile bedzie dosyc
idiotyczne: odczepianie elektrowozu, nastepnie spalinowka zabiera do
Kostrzyna wagony z prozdu, po czym do pozstalych przyczepia sie e-woz i
jedzie do Kolobrzegu. ALe czesc kolobrzeska ma byc w (G), wiec sie nie
dziwie...

- 38507 z Rzeszowa 16:15, choc i tak za wczesnie - w Kolobrzegu (6:43)

- sezonowa rzeznia z Bielska na odc. Wroclaw - Szczecin 50 min dluzej -
chyba wiadomo dlaczego :-)

- sezonowy Wroclaw jeszcze wczesniej (4:41) - nie mozna go potrzymac w
jakims Pcimiu, zeby ludzie sie wyspali??

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pomysł na gre MECHANIK 2

Mam pewien pomysł związany z symulatorem pociągu " MECHANIK ". Szkoda ze
jest to wersja 0.97 ( beta ), bo ten program wygląda bardzo obiecująco.
Moj pomysl zwiazany jest z tym zeby stworzyc na podstawie MECHANIKA 0.97
dalsza czesc gry a mianowicie MECHANIK 2 lub MECHANIK 1.0 !
W/g mnie MECHANIK 2 brzmiałoby troche lepiej poniewaz zakladam wiele zmian w
porównaniu do MECHANIKA 0.97c. Sam tego nie potrafie zrobic ale w internecie
mozna znalezc specow od wszystkiego.

Moje propozycje co zmnienic aby powstal MECHANIK 2 :
1. Wiekszy wybor pociagow. Kazdy sklad ma inne osiagi ( np. EN-57 , EP-07
poc. posp i ex, EP-09 poc. ex i IC )
2. Ulepszony generator tras odrazu w programi i zestaw prawdziwych tras
kolejowych ( np. KRAKOW-RZESZOW , WARSZAWA-GDYNIA , WROCŁAW-SZCZECIN itd )
3. WYZSZA ROZDZIELCZOSC tj. 640x480 i tryb SVGA !
4. Ulepszone tekstury i mozliwosc umieszczenia wiecej obiektow niz 25000
5. Jazda w zmiennych warunkach atmosferycznych ( snieg, deszcz, mgla, noc )
6. Wiecej opcji w czasie prowadzenia pociagu ( wlaczanie swiatel,
wycieraczek, oswietlenia skladu itp )
7. RUCH INNYCH POCIAGOW a nie tylko naszego !
8. JAZDA POCIAGIEM W/G ROZKLADU JAZDY !!!
9. NOWE, LEPSZE DZWIEKI !!!
10. JESZCZE BARDZIEJ REALNE PROWADZENIE POCIAGU !!!!!!! ( np. hamulec
pneumatyczny i pneumatyczno-hydrauliczny w EN-57 a nie tylko pneum-hydr ! )
11. Wybor skladu jakim chcemy jechac ( ilosc wagonow, poc. posp, ex lub
osob. itp. )
12. Stacje i dworce takie jak w rzeczywistosci

----------------------------------------------------------------------------
----

PISZCIE Z CAŁEJ POLSKI !
CZEKAM NA WASZE ZDANIE !

POZDROWIENIA Z KRAKOWA DLA MILOSNIKOW KOLEI W CALEJ POLSCE

PKP RULEZ !!!!

VA@KKI.NET.PL
VIBRA@KKI.NET.PL

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pomysł na gre MECHANIK 2


PYTANIE DO HELAND-a :
Jak oceniasz moje propozycje zmian w MECHANIK-u ?


1. Wiekszy wybor pociagow. Kazdy sklad ma inne osiagi ( np. EN-57 , EP-07
poc. posp i ex, EP-09 poc. ex i IC )

Mechanik ma byc z zalozenia symulatorem EN57, wiec inne raczej odpadaja.

2. Ulepszony generator tras odrazu w programi i zestaw prawdziwych tras
kolejowych ( np. KRAKOW-RZESZOW , WARSZAWA-GDYNIA , WROCŁAW-SZCZECIN itd )

Zbyt futurystyczne i by sie po jakims czasie znudzilo jezdzenie po
oryginalnych, znanych trasach.

3. WYZSZA ROZDZIELCZOSC tj. 640x480 i tryb SVGA !
4. Ulepszone tekstury i mozliwosc umieszczenia wiecej obiektow niz 25000
5. Jazda w zmiennych warunkach atmosferycznych ( snieg, deszcz, mgla, noc )
6. Wiecej opcji w czasie prowadzenia pociagu ( wlaczanie swiatel,
wycieraczek, oswietlenia skladu itp )

Popieram. Czesc z tych opcji bedzie.

7. RUCH INNYCH POCIAGOW a nie tylko naszego !

Ladnie by to wygladalo, stojac na czerwonym przed rozjazdem i z przeciwka
wpada na drugi tor inny sklad, ale nie wiem, czy to jest realne w zamysle
autorow.

8. JAZDA POCIAGIEM W/G ROZKLADU JAZDY !!!
9. NOWE, LEPSZE DZWIEKI !!!
10. JESZCZE BARDZIEJ REALNE PROWADZENIE POCIAGU !!!!!!! ( np. hamulec
pneumatyczny i pneumatyczno-hydrauliczny w EN-57 a nie tylko pneum-hydr ! )

Popieram, bedzie to w Mechaniku 2 (przynajmniej czesc).

11. Wybor skladu jakim chcemy jechac ( ilosc wagonow, poc. posp, ex lub
osob. itp. )

Odpowiedz przy pyt 1.

12. Stacje i dworce takie jak w rzeczywistosci

Moze byc, ale nie musi - byle byly ladne.

Pozdrowienia z Helu :)
HELAND hel@kki.pl
http://www.heland.from.pl   -   Strona Kolejowa
http://www.from.pl/~heland   -   Strona Domowa
http://venus.krakow.linux.org.pl/~heland/   -   Strona Kolejowa - mirror
http://heland.koti.com.pl/   -   Strona Kolejowa - mirror
UIN: 20126279

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Pomysł na gre MECHANIK 2

HelAnd napisał(a) w wiadomości: <937271936.204@merkury.prointer.pl...


| PYTANIE DO HELAND-a :
| Jak oceniasz moje propozycje zmian w MECHANIK-u ?

1. Wiekszy wybor pociagow. Kazdy sklad ma inne osiagi ( np. EN-57 , EP-07
poc. posp i ex, EP-09 poc. ex i IC )

Mechanik ma byc z zalozenia symulatorem EN57, wiec inne raczej odpadaja.

2. Ulepszony generator tras odrazu w programi i zestaw prawdziwych tras
kolejowych ( np. KRAKOW-RZESZOW , WARSZAWA-GDYNIA , WROCŁAW-SZCZECIN itd )

Zbyt futurystyczne i by sie po jakims czasie znudzilo jezdzenie po
oryginalnych, znanych trasach.

3. WYZSZA ROZDZIELCZOSC tj. 640x480 i tryb SVGA !
4. Ulepszone tekstury i mozliwosc umieszczenia wiecej obiektow niz 25000
5. Jazda w zmiennych warunkach atmosferycznych ( snieg, deszcz, mgla, noc )
6. Wiecej opcji w czasie prowadzenia pociagu ( wlaczanie swiatel,
wycieraczek, oswietlenia skladu itp )

Popieram. Czesc z tych opcji bedzie.

7. RUCH INNYCH POCIAGOW a nie tylko naszego !

Ladnie by to wygladalo, stojac na czerwonym przed rozjazdem i z przeciwka
wpada na drugi tor inny sklad, ale nie wiem, czy to jest realne w zamysle
autorow.

8. JAZDA POCIAGIEM W/G ROZKLADU JAZDY !!!
9. NOWE, LEPSZE DZWIEKI !!!
10. JESZCZE BARDZIEJ REALNE PROWADZENIE POCIAGU !!!!!!! ( np. hamulec
pneumatyczny i pneumatyczno-hydrauliczny w EN-57 a nie tylko pneum-hydr ! )

Popieram, bedzie to w Mechaniku 2 (przynajmniej czesc).

11. Wybor skladu jakim chcemy jechac ( ilosc wagonow, poc. posp, ex lub
osob. itp. )

Odpowiedz przy pyt 1.

12. Stacje i dworce takie jak w rzeczywistosci

Moze byc, ale nie musi - byle byly ladne.

Pozdrowienia z Helu :)
HELAND hel@kki.pl
http://www.heland.from.pl   -   Strona Kolejowa
http://www.from.pl/~heland   -   Strona Domowa
http://venus.krakow.linux.org.pl/~heland/   -   Strona Kolejowa - mirror
http://heland.koti.com.pl/   -   Strona Kolejowa - mirror
UIN: 20126279


DZIEKI ZA ODPOWIEDZ, Pozdrawiam

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Nowy rozklad od 24 maja i takie tam


Andrzej Massel wrote:
Pawel K. pracowicie opisal, jaki wspanialy rozklad jazdy bedziemy miec.
Poniewaz jednak sciagnalem co nieco z HAFAS-a (lato 1998) napisze o tym,
co nie jest takie rozowe.
I tak z Gdanska do Szczecina najszybsze dotychczas pociagi pospieszne
(kiedys Ex) Gryf i Albatros pojada okolo 25 minut dluzej (Gryf to nawet
40 minut dluzej).


Pamietasz te slawne szyny to dlatego


Z Gdanska do Warszawy wszystkie pociagi pojada 5 minut dluzej.


Hmm nie zauwazylem ale moze i tak patrzyles do gdyni czy Gdanska ??


Z Gdanska do Prahy pociagu nie bedzie wcale (kiedys byl Baltic, potem
sezonowa grupa wagonowa na poc. Bohemia).
Przesiadki z Heweliusza (Gdynia - Krakow) na Sobieskiego (Warszawa -
Wieden)  w Warszawie nie bedzie (a dotychczas byla).
Beda horrendalne wydluzenia czasow jazdy ze Szczecina do Poznania i na
magistrali nadodrzanskiej Wroclaw - Szczecin (rzedu 30 minut).


Oj tutaj to niestety wielki klops ale chyba nie na dlugo (rok) :((


A najbardziej zdenerwowalem sie czytajac artykul w Nowych Sygnalach z 19
kwietnia.
Tytul brzmial: SZYBCIEJ I WYGODNIEJ.

Jak szybciej dowodzi przyklad pociagu Ex MALINOWSKI. Z Warszawy do
Muszyny to cudo bedzie jechac dokladnie tyle (co do minuty) co obecny
pociag Karpaty. No - poprawi sie standard, bo nie bedzie wagonow CFR.


Malinowski jak pisalem bedzie mial wagony IC Sawa wiec i wygodne ale .....


Chyba napisze artykul WOLNIEJ I DROZEJ ...


Mysle ze czemu nie


Czesc

A M


--
=========================================================================
== Pawel Kaminski (ROBBO) e-mail: paw@waw.pdi.net, ro@irc.pl     ==
==   =========================================================================

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: dzieje sie cos dalej na E30?
On Sat, 03 Feb 2001 21:01:07 +0100, Tomasz 'FAQir' Jaruga


<t@linux.krakow.plwrote:
Chester... jakie my mamy "zapyziale linie kolejowe"? Mowisz o tych pomiedzy
kilkudziesieciotysiecznymi miastami? To nie jest zapyziala linia - te
zapyziale to PKP zdazyl juz daaawno zlikwidowac. Te ktore sie ostaly to sa
linie, na ktorych szynobusy moglyby kursowac i co godzine. Plus
skomunikowania z "mniej zapyzialymi liniami" i masz pasazerow. PKS jezdzi
pelen na liniach rownoleglych. To jest kwestia polityki PKP, ze puszcza
pociag pospieszny ze 110-tysiecznego Koszalina do np. Poznania/Gdanska, a
nie z niewiele (10 tys. mieszkancow?) mniejszego Grudziadza do np.
Gdyni/Torunia.


Mowilem wyraznie o polaczeniach typu Brodnica-Sierpc, a nie ex-stolicy
wojewodztwa z okolicami.


Poza tym, jak juz ostatnio napisalem - wytniesz "zapyziale", stracisz na
innych.


Akurat sadze, ze rozpatrywanie sieci polaczen pod katem "kwalifikowane,
aglomeracyjne, dlugie kuriery dzienne i nocne, oraz reszta swiata" chyba
ma sens... kwalifikowane sa przyszloscia, jakby na to nie patrzec, wiec
tym nalezy sie rozwoj, aglomeracyjne sa fajne, o ile maja sens biorac pod
uwage obecne kierunki rozwoju aglomeracji i wspolgranie tych polaczen z
nimi itd., dlugie kuriery sa jako tako do pomyslenia, przeciez chyba nie
potrafimy sobie wyobrazic likwidacji polaczen Gdynia-Katowice,
Szczecin-Olsztyn, Wroclaw-Przemysl, Wroclaw-Szczecin, Bialystok-Wroclaw
itd...
No i problem pozostaje, co zrobic z "reszta swiata"...
Jezeli podobnie wyglada podroz PKP Bydgoszcz-Laskowice + PKS
Laskowice-Grudziadz, co PKP Bydgoszc-Laskowice + PKP Laskowice-Grudziadz,
to nie ukrywajmy, ze w sytuacji obecnej PKS musi byc tanszy.

Oczywiscie powyzsze nijak sie nie ma do mojego cieplego stosunku do owych
"zapyzialych linii".

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://217.96.126.5/~jareks OR http://www.fuw.edu.pl/~jareks/index.html
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Co w trawie (miedzy podkladami) piszczy
Moze ktos wie czy w tym roku planuje sie wykonac jakies remonty na
nadodrzance Wroclaw-Szczecin? terazniejsza predkosc pociagow na tej trasie
wola o pomste do nieba. Jeszcze troche i trzeba bedzie tam jezdzic na
oporach rozruchowych. Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Mój własny plan naprawczy PKP - trochę fantazji


Tylko pociągami po mieście to jeździć nie będziemy - chyba że mowa o
Trójmieście :)


Autor czyli ja miał na myśli Trójmiasto i Warszawę, oraz inne większe
miasta, gdzie można urządzić coś w stylu SKM: Wrocław, Szczecin, Kraków ;)


| Swoją drogą, ciekawe, dlaczego w dużo bogatszych państwach, takich jak
| Wielka Brytania czy Niemcy, tak wielu ludzi jeździ do pracy czy szkoły
| komunikacją miejską, tym czasem w Polsce każdy musi swoim samochodem...

Bardzo proste - u nas komunikacja publiczna bardzo często jest po prostu
parodią tego co powinno być... W Krakowie - o ile nie mieszkasz w
centrum -
dostanie się do centrum autem nawet w godzinach szczytu jest szybsze niż


No tak, weźmy na przykład Toruń. Kiedyś jakiś facet wypowiadał się, że
średnia prędkość tramwajów wynosi tu około 10 km/h... Straszne :(


MPK. Co do wspomnianych tras krajowych - kto będzie się pchał do
Zakopanego
4 godziny pociągiem, skoro może w 2 godziny autobusem za kilkakrotnie
niższą
cenę? Do Krynicy pociągiem - w 5 godzin? Dla desperatów...


Co do ceny - też prawda, chociaż np. na Słowacji bilety kolejowe też wcale
nie są takie tanie. A na swoją obronę dodam, że nie wszyscy jadą przecież z
Krakowa. A z Nowego Sącza będzie z pewnością dużo krócej :P


W ten weekend mam jechać z żoną do Sanoka - i wybór też jeden: auto.
Pomijając już to że żaden pociąg z rozkładu by nam nie pasował, to wyjdzie
dużo taniej i bez porównania szybciej...


No co kto lubi ;)

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Temat: Czeskie pomysly cd
Użytkownik "Michał Buslik" <mbus@wp.plnapisał:


nie znasz realiow dolnego slaska wiec przestan pieprzyc glupoty , do
tego w tym swoim mentorskim tonie od ktorego robi sie niedobrze !


    Michał, ja co do Twojego tonu i stylu informacji mam non stop
zastrzeżenia. Jakie masz wrażenia gastryczne po lekturze to zostaw sobie tę
informacje dla siebie, albo odwiedź lekarza, skoro tak nerwowo reagujesz na
przeczytane słowa. To może być nerwica, albo coś podobnego.

    Realia życia na Śląsku znam prawdopodobnie lepiej niż Ty. Tak się
dziwnie składa, że rodzina mieszka tutaj od kilku wieków, związki zaś
podejrzewam są znacznie silniejsze niż Twoje były kiedykolwiek. I tak się
jeszcze dziwniej składa, że całkiem sporo moich przodków walczyło za to,
aby te ziemie w skład naszego kraju włączyć. Takoż z racji kontaktów z
Niemcami prawdopodobnie mam znacznie lepszy pogląd na sytuację zagarniania
naszych ziem. Niemcy, Michał, generalnie mają w głębokim poważaniu Wrocław,
Szczecin, czy Gliwice. Mają swoje własne problemy z Berlinem, Koeln czy
Hamburgiem.


i dobrze slyszalem co wrzeszczeli do Polakow .......


    Posłuchaj sobie co wrzeszczy dowolna pijana tłuszcza, na przykład o
swoich ziomkach. Posłuchaj sobie co wrzeszczą pijani Anglicy, Amerykanie
czy powiedzmy Niemcy. Do polityki ma się to nijak. Jeśli na tym opierasz
swoje znajomości realiów to daj sobie spokój.


a wiesz co sie dzieje na slasku opolskim ?
przejedz sie po wsiach , a to dopiero poczatek .....


    Zrób to Michał. Przejedź się, zamiast doradzać tego innym. Porozmawiaj
z ludźmi. Oderwij się od komputera i histerycznych doniesień z tego i owego
kąta. To polepszy perspektywę. Rozumiem, że przerażeniem może ogarniać
kogoś święcie wierzącego, że mniejszości w nasyzm homogenicznym kraju
odkrycie, że jednak są i coś tam razem ze sobą robią. Tak samo jak w
przypadku Iraku z pojedycznych incydentów budujesz sobie zupełnie
nieprawdziwy obraz.

    REMOV

Obejrzyj wszystkie wiadomości z tego wątku



Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 207 postów • 1, 2, 3, 4

Archiwum

Cytat


Elitis Daty "I zegarki są wynalazkiem ludzi". William Faulkner
Abyśmy mogli być szczęśliwymi, trzeba, aby naszemu szczęściu zawsze czegoś brakowało. Henri Stendhal
I jasnowidze to czarnowidze. Lec Stanisław Jerzy (pierw. de Tusch-Letz, 1909-1966)
Jak się nad tym zastanowić, to właściwie wszyscy najlepsi są weseli. Znacznie lepiej jest być wesołym, a poza tym to o czymś świadczy. To jest coś w rodzaju osiągnięcia nieśmiertelności za życia. Ernest Hemingway, Komu bije dzwon
Gdybyśmy tolerowali u innych to, co tolerujemy u siebie, życie byłoby nie do wytrzymania. Georges Courteline (właśc. G. Moineaux, 1858-1929)